Kuidas ma tean, millised rehvid valida ja milline on õige rehvimõõt?
Kui autosõber seisab rehvivaliku ees, näeb see vahel välja nagu moment, mil inimene satub ehituspoodi ja avastab, et kruvide maailmas on rohkem variante kui kohvisorte. Rehvidel on samuti lõputu hulk tähiseid, mustreid ja võimalusi. Aga ära muretse – õigete rehvide valimine ei ole raketiteadus. Vaatame samm-sammult läbi, kuidas aru saada, milliseid rehve valida ja mis on sinu autole õige rehvimõõt.
1. Vaata esmalt auto ukseposti või kütuseluugi seest
Jah, tõesti – kogu tõde autosse sobivate rehvimõõtude kohta peidab end tavaliselt ukseposti kleebisel või kütuseluugi siseküljel. Sealt leiad numbrid, mis näevad esmapilgul välja nagu salakood, näiteks: 205/55 R16 91H
Need pole lotonumbrid, vaid sinu rehvide ametlik ID-kaart.
- 205 – rehvi laius millimeetrites
- 55 – kõrguse ja laiuse suhe (protsentides)
- R16 – velje diameeter tollides
- 91 – koormusindeks
- H – kiirusindeks
Mis kõige tähtsam: ära ise mõõtu välja mõtle. Kui tootja on öelnud, et autosse sobib R16, siis R18 alla surumine võib küll visuaalselt meeldida, kuid auto ise hakkab mõtlema: “Mis sul viga on?”
2. Kontrolli auto kasutusjuhendit
Kui ukseposti kleebis on kulunud või puudu, siis auto kaasas olevast kasutusjuhendist leiad alati ametlikud sobivad mõõdud. Seal on tavaliselt toodud mitu rehvimõõdu varianti, olenevalt varustustasemest ja veljest.
See on kõige kindlam allikas – tootja teab täpselt, mis su autole sobib.
3. Lamell või naastrehv – vali vastavalt harjumustele
Rehvi valik ei sõltu ainult mõõdust, vaid ka sinu sõidustiilist ja Eesti ilmataadi tujudest.
Sobivad talviseks linnasõiduks ja neile, kes ei taha naastudega asfalti kraapida. Vaiksemad, energiasäästlikumad ja mugavamad.
Kui su kodu on metsade keskel, sõidad palju kõrvalteedel või kardad hommikust jäidet, siis on naastud turvalisem valik.
Lamellrehvide ja naastrehvide võrdlusest oleme rääkinud siin lähemalt.
4. Vaata rehvimärgistust: kütusekulu, müratase ja pidamine märjal teel
EL-i rehvimärgis annab kiire ülevaate kolme tähtsa omaduse kohta:
- Kütusekulu (A–E) – A on säästlik, E mitte eriti.
- Pidamine märjal teel (A–E) – oluline turvalisusnäitaja.
- Müratase (dB + 1–3 lainet) – kui su auto on vaikne, siis vali ka vaikselt veerev rehv, mitte selline, mis teeb heliefekte nagu helikopter. Vaata meie soovitusi ka kuidas vähendada rehvimüra.
Mida parem märgistus, seda sujuvam ja turvalisem sõit.
5. Kas odav või kallis rehvimark?
Kõige levinum küsimus: kas odav rehv on ka hea?
Lühike vastus: mõnikord jah, aga mitte alati.
Odavamad rehvid sobivad hästi:
- linnasõiduks
- väiksemale läbisõidule
- aeglaseks rahulikuks kulgemiseks
Premium rehvid sobivad paremini:
- maanteedel
- suurte kiiruste juurde
- elektriautodele
- juhtidele, kes hindavad tippjuhitavust
Vaata ka meie pikemat juttu teemal odavad vs. premium rehvid. Hea uudis on see, et on olemas ka väga hea hinna-kvaliteedi suhtega brände, nagu Sailun (siin pikem jutt Sailuni eelistest), Hankook ja Yokohama. Ei pea alati kõige kallimat ostma, et kindel olla.
Vaata kindlasti ka Kummiproffi talverehvide müügi TOP 10 nimekirja, mida ka ise soovitame.