Kummiproff +372 65 863 88 E-poe tellimuste infotelefon +372 5689 1778 Kontaktid
Kuidas vähendada rehvimüra?

Kuidas vähendada rehvimüra?

Oled ilmselt märganud, et mõne autoga sõites tundub tee eriti vaikne ja sujuv, samas kui teisega kostab pidev sumin või undamine. Väga tihti ei tule see mitte mootorist ega teest, vaid hoopis rehvidest. Rehvimüra on midagi, mida juhid märkavad igapäevaselt – see mõjutab sõidumugavust, keskendumist ja isegi kütusekulu. Õnneks on olemas mitmeid viise, kuidas rehvimüra vähendada.

1. Vali madalama müratasemega rehvid

Kõige lihtsam viis vaiksemaks sõiduks on alustada õigest rehvivalikust. Igal rehvil on EL-i energiamärgis, mis näitab muu hulgas ka mürataset detsibellides (dB). Kummiproffi e-poest saad sorteerida rehve muuhulgas ka mürataseme järgi.

  • Vähem kui 70 dB tähendab väga vaikset rehvi.
  • 71–73 dB on keskmise müratasemega.
  • Üle 74 dB tähendab, et rehv on pigem valjem.

Kui valid uued rehvid, eelista mudeleid, millel on märgitud üks must laine (madalaim müratase) kolme võimalikust. Ka rehvi muster mõjutab mürataset – lamellrehvid on üldiselt vaiksemad kui naastrehvid, ja sümmeetrilise mustriga rehvid kipuvad samuti olema vaiksemad kui agressiivsema mustriga variandid.

2. Kontrolli rehvirõhku regulaarselt

Liiga madal või liiga kõrge rehvirõhk võib tekitada lisamüra. Vale rõhk muudab rehvi kokkupuutepinda teega, mis põhjustab ebatasast kulumist ja vibratsiooni. Kontrolli rehvirõhku vähemalt kord kuus ja kindlasti enne pikemat sõitu.

Õige rõhu leiad tavaliselt auto juhiuksepostilt või kütuseluugi seest – see on lihtne, kuid oluline samm vaiksema sõidu suunas. Õigest rehvirõhust rääkisime lähemalt siin.

3. Tasakaalusta rehvid ja kontrolli veermiku seisukorda

Ebaühtlaselt kulunud rehvid või tasakaalust ära veljed võivad põhjustada mürinat ja vibratsiooni, mida juhid sageli peavad rehvimüraks.

Lase rehvid tasakaalustada iga hooaja vahetuse ajal.

Kui tunned sõites vibratsiooni või undamist, lase kontrollida rattalaagreid, amorte ja sillaseadeid – need mõjutavad samuti mürataset ja sõidumugavust.

4. Hoolitse, et rehvid kuluksid ühtlaselt

Ebaühtlane kulumine tähendab, et osa rehvi pinnast puutub teega kokku rohkem kui teine, tekitades täiendavat müra.

Vaheta rehvide asukohta iga 10 000–15 000 km järel (ees-tagasi).

Hoia õiget sillastendi ja väldi järske pidurdusi või kiirendusi.

Lisaks parandab ühtlane kulumine rehvi pidamist ja pikendab selle eluiga.

5. Väldi odavaimaid rehve

Odavad, tundmatut päritolu rehvid võivad küll esmapilgul tunduda rahasäästuna, kuid nende kummisegu ja mustristruktuur on tihti madalama kvaliteediga. See tähendab suuremat veeretakistust, ebatasast kulumist ja oluliselt rohkem müra.

Keskklassi või tuntud tootjate rehvid – näiteks Hankook, Sailun, Yokohama või Continental – kasutavad mürasummutavaid tehnoloogiaid, mis teevad sõidu tunduvalt vaiksemaks.

Kokkuvõte

Rehvimüra ei ole paratamatus – enamasti saab seda oluliselt vähendada õigete valikute ja väikeste harjumuste muutmisega.

  • Vali madala müratasemega rehvid.
  • Hoia õiget rehvirõhku ja veermiku korras.
  • Vaheta rehve õigel ajal ja hoolda neid regulaarselt.

Vaiksemad rehvid ei tee sõitu ainult mugavamaks, vaid vähendavad ka kütusekulu ja stressi. Kui soovid sõita tõeliselt vaikselt ja sujuvalt, tasub investeerida kvaliteetsetesse rehvidesse – sest teekontakt võib olla küll väike, aga erinevus mugavuses on suur.