5 märki, et rehvid on liiga kulunud
Me teame, et rehvide vahetamine pole just lemmiktegevus, kuid need neli rehvi on sinu ja tee vahel põhiline, mis loeb. Ära oota, kuni olukord muutub ohtlikuks. Siin on 5 kindlat märki, et rehvid on liiga kulunud ning on aeg kaaluda uue rehvikomplekti ostmist.
1. Mustrisügavus on liiga väike (alla seadusliku piiri)
Eestis on seadusega paika pandud suverehvi mustri jääksügavuseks vähemalt 1,6 mm ja talverehvil 3,0 mm. Aga olgem ausad, kas sa tahad tõesti kihutada maanteel veeloigus ja loota, et see 1,6 mm pidamist veel pakub? Praktikas soovitavad eksperdid suverehvid vahetada juba 3 mm juures, et tagada piisav pidamine märjal teel. Talverehvidel on soovitatav vähemalt 4 mm.
Hea nipp mõõtmiseks: Kasutad mustrisügavuse mõõtmiseks 1-eurost münti, kus kollane äär on täpselt 3,0 mm. Kui kollane äär juba paistab, siis on mustrit alles liiga vähe ning aeg uutele rehvidele mõelda.
2. Rehvid on pragulised ja vanad (üle 6 aasta)
Rehvimaterjal vananeb ja kaotab aja jooksul oma elastsuse, isegi siis, kui autoga eriti ei sõideta. Kontrolli rehvi küljel asuvat DOT-koodi (see on neljakohaline number, mis näitab ära tootmisnädala ja -aasta). Üldine soovitus on, et rehvid, mis on vanemad kui 6 aastat, tuleks ohutuse huvides välja vahetada. Kui märkad rehvi külgedel või mustri vahel sügavamaid pragusid või mõrasid, on see selge märk, et kummisegu on hapraks muutunud ja rehv pole enam usaldusväärne.
3. Ebaühtlane kulunud rehvid ja rehvi punnid
Visuaalne kontroll on tähtis! Uuri, kas rehv on kulunud ebaühtlaselt – näiteks on üks külg tunduvalt siledam kui teine. See viitab sageli valele rattageomeetriale (sillastend) või valele rehvirõhule, kuid ebaühtlaselt kulunud rehvid tuleb igal juhul välja vahetada. Eriti ohtlik on, kui avastad rehvi pinnal muhkusid või punne. Need viitavad rehvi kahjustusele (näiteks tugeva löögi tagajärjel) ja kujutavad endast suurt riski ootamatuks rehvi purunemiseks.
4. Rool vibreerib ja auto teeb kummalist müra
Kui sinu rool hakkab maanteekiirustel ebatavaliselt vibreerima või tunned, et kogu auto rapub, võib see olla märk rehvide probleemidest. Põhjuseks võib olla rehvi tasakaalustamatus, aga ka ebaühtlaselt kulunud või deformeerunud rehv. Samuti pööra tähelepanu ebatavalistele häältele – valjem mürin või undamine võib olla märk rehvide vanusest, ebaühtlasest kulumisest või lausa turvisemustri "hammastumisest".
5. Kaotad märjal teel haarduvuse
See märk on kõige olulisem ja see on tunnetuslik. Kui tunned, et auto kaotab vihmase ilmaga kergesti pidamise või tunned, et pidurdusteekond on märkimisväärselt pikenenud ka tavalistes oludes, on sinu rehvide haarduvus kadunud. Pidurdamine ja juhitavus on otseses sõltuvuses rehvi mustri sügavusest ja kummisegu kvaliteedist. Ära oota õnnetust, et veenduda rehvide aegumises ja kulumises. Parem on rehvid ennetavalt uute vastu vahetada.
Kokkuvõtteks: Regulaarne rehvide seisukorra kontrollimine tagab sinu ja teiste liiklejate ohutuse. Ära tee kompromisse oma turvalisuse arvelt! Uuri meie e-poe valikut juba täna, et pakkuda oma autole parimat haarduvust ja sõidumugavust.