Kummiproff +372 65 863 88 E-poe tellimuste infotelefon +372 5689 1778 Kontaktid
Rehvi mustrisügavuse kontrollimine 1 eur mündiga

Rehvi mustrisügavus ja kuidas seda lihtsalt kontrollida

Räägime rehvi mustrisügavusest, kuidas seda lihtsalt kontrollida ja millised on nõuded. Auto rehvid on sinu ja tee vahel ainus kokkupuutepunkt ning nende seisukord mängib kriitilist rolli ohutuses. Üks olulisemaid tegureid, mis mõjutab rehvide haarduvust ja juhitavust, on rehvi mustrisügavus. Eriti oluline on see pidurdamisel ja märjal teel, kus väike mustrisügavus võib pidurdusteekonda oluliselt pikendada ja suurendada vesiliu ohtu.

Minimaalsed nõuded rehvi mustrisügavusele Eestis:

Seadusandlus on paika pannud minimaalsed nõuded, millest allapoole ei tohi rehvi mustrisügavus langeda.

Suverehvide mustrisügavus:

  • Minimaalne lubatud on 1,6 mm
  • Soovitatav mustrisügavus 3+ mm.
  • Uutel rehvidel on mustrisügavus tavaliselt ca 7-8 mm

Talverehvide mustrisügavus:

  • Minimaalne lubatud on 3 mm
  • Soovitatav mustrisügavus vähemalt 4-5 mm.
  • Uutel rehvidel on mustrisügavus tavaliselt ca 7-9 mm

Kuidas rehvi mustrisügavust lihtsalt kontrollida?

Rehvi mustrisügavuse kontrollimine on lihtne ja seda saab igaüks ise teha:

  • Kasuta 1-eurost münti: See on kiire ja käepärane meetod, kuigi mitte kõige täpsem. Aseta 1-eurone münt rehvi mustri sügavamasse kohta nii, et mündi kuldne äär jääb allapoole. Kui mündi kuldne äär on näha, siis on mustrit liiga vähe ja rehv vajab vahetamist. See meetod annab aimu, kas mustrisügavus on ligikaudu 3 mm või alla selle.
  • Kasuta mustrisügavuse mõõdikut: See on kõige täpsem meetod ja spetsiaalne mõõdik on saadaval igas autotarvikute poes või bensiinijaamas. Aseta mõõdik rehvi mustri sügavaimasse ossa ja loe tulemus.
  • Kontrolli kulumisindikaatoreid (TWI - Tread Wear Indicator): Peaaegu kõikidel rehvidel on mustri sisse ehitatud väikesed kummist ribad, mis on paigutatud mustri põhjast teatud kõrgusele. Need indikaatorid asuvad tavaliselt umbes 1,6 mm kõrgusel. Kui rehvi muster on nendega tasa kulunud, on rehvi mustrisügavus langenud alla lubatud piiri ja rehv vajab kindlasti vahetamist. Tavaliselt on indikaatorite asukoht rehvi küljel märgitud väikese kolmnurga või "TWI" märgistusega.

NB! Kui rehvi muster on ebaühtlaselt kulunud, siis on tõenäoliselt rehvirõhk vale. Kui rehvirõhk on korras, siis soovitame minna autotöökotta ja lasta veermik üle kontrollida.