Kummiproff +372 65 863 88 E-poe tellimuste infotelefon +372 5689 1778 Kontaktid
Taastatud talverehvid – kas tasub või ei tasu osta?

Taastatud talverehvid – kas tasub või ei tasu osta?

Talv Eestis on nagu üllatusmuna – kunagi ei tea, kas sind ootab ees lumine muinasjutt või klaaslibe õudusfilm. Seetõttu on talverehvid üks olulisemaid otsuseid, mida autojuht teha saab. Üks valik, mis aeg-ajalt teemana tõuseb, on taastatud talverehvid. Need kõlavad ahvatlevalt – odavamad ja justkui “uueks tehtud”. Aga kas need ka päriselt tasuvad? Vaatame järele.

Mis on taastatud talverehvid?

Taastatud rehvid on nagu rehvide teise ringi varjupaik: vanale rehvikarkassile pannakse uus muster, justkui annaksid rehvile uue soengu. Mõnikord kasutatakse ainult uut pealismustrit, mõnikord ka uut külgmist kummikihti.

Tulemuseks on “uuendatud” rehv, mis maksab vähem kui täiesti uus. Tundub aus? Teoorias küll. Praktikas… sõltub paljustki.

Taastatud rehvide plussid

1. Odavam hind

See on suurim ja mõnikord ainus põhjus, miks neid üldse kaalutakse. Taastatud rehv võib olla kuni 40–60% odavam kui uus. Kes ei tahaks raha säästa, eks?

2. Keskkonnasõbralikum kui uued rehvid

Vähem jäätmeid, vähem ressurssi – rohelise mõtteviisi pooldajad kiidaksid.

Taastatud rehvid annavad vanale karkassile uue elu, mis on parem kui see, et see lõpetaks kuskil rehvimäel nostalgiliselt päikest võttes.

Taastatud rehvide miinused

Nüüd jõuame tõsise osa juurde.

1. Karkassi seisukord on mõistatus

Rehv võib väljast särada nagu peaaegu uus, aga sees võib peituda üllatus, mis teeb pereisa lõbusõidu lumisele jõuluturule lühikeseks.

Keegi ei tea, kas karkass on varem saanud löögi, olnud avariis või sõitnud pool elu ülekoormatud haagise all. See on natuke nagu pimekohting – võib minna hästi, aga võib ka lõppeda pettumusega.

2. Ebastabiilne kvaliteet

Taastatud rehvide puhul sõltub kõik sellest, kui kvaliteetselt töö on tehtud. Mõni töökoda teeb head tööd, mõni lihtsalt loodab, et muster katab kõik patud.

Tulemus? Üks rehv peab hästi, teine kulub kiiresti, kolmas hakkab vibreerima nagu blender.

3. Talverehvid vajavad maksimaalset pidamist

Talverehv ei ole koht, kus riskida. Eesti teed võivad olla “klaasist”, ning taastatud rehv ei pruugi pakkuda sama pidamist kui uus.

Kui seisad valiku ees, kas jääda kurvis teele või sõita koos taastatud rehviga kraavi, siis hindad ilmselt turvalisust rohkem kui säästetud 40 eurot.

4. Kiiruse ja koormuse piirangud

Paljud taastatud rehvid ei sobi suurematele kiirustele ega raskematele autodele.

Kui sul on linnamaastur või kiirteel liikumine on sage, võivad taastatud rehvid olla väga halb mõte.

NB! Kui otsustad siiski uute rehvide kasuks, siis vaata Kummiproffi TOP 10 enim müüdud talverehvi, kust leiad ka soodsa hinnaga kvaliteetsed Sailun rehvid.

Kellele võiks taastatud talverehv üldse sobida?

Kui sa sõidad vähe, ainult madalatel kiirustel ja valdavalt linnas, siis võib taastatud rehv ajutise lahendusena sobida.

Näiteks kui sul on:

  • vana teine auto, millega käid ainult poodi
  • külavaheline liikur, mis harva maanteele satub
  • hobiauto, mis nagunii garaažist välja ei saa, sest “äkki ikkagi läheb libedaks”

Aga igapäevaseks sõiduks? Pigem mitte.

Mida professionaalid soovitavad?

Enamik rehvitootjaid ja töökojasid ütleb üsna otse välja: talverehvid võiksid olla uued või vähemalt kvaliteetsed kasutatud rehvid, mitte taastatud.

Talvistes tingimustes mängivad rolli:

  • kummisegu elastsus
  • lamellide sügavus
  • karkassi tugevus
  • naastude või lamellide töökindlus

Taastatud rehv ei suuda neid omadusi tagada sama tasemega kui uus.

Kokkuvõte: kas tasub osta?

Kui me oleksime diplomaatilised, ütleksime: “See sõltub olukorrast.”

Aga Kummiproffi blogi ei ole koht, kus keerutada.

Kas taastatud talverehve tasub osta?

Üldjuhul: ei tasu.

Need on:

  • odavad,
  • aga ettearvamatud,
  • keskkonnasõbralikud, aga mitte tingimata turvalised,
  • sobivad hobisõidukitele, aga mitte igapäevaautole, millega sõidad tööle ja tood pere koju.

Seega – kui mängus on turvalisus, tasub alati valida uued ja usaldusväärsed talverehvid, mis hoiavad su auto kindlalt rajal ka siis, kui ilmataat on otsustanud eestlastele väikese jäämaratoni korraldada.