Kummiproff +372 65 863 88 E-poe tellimuste infotelefon +372 5689 1778 Kontaktid
SUV ja maasturi talverehvid: millele tähelepanu pöörata?

SUV ja maasturi talverehvid: millele tähelepanu pöörata?

SUV ei ole tank ja rehv ei ole lihtsalt “must rõngas”. Õigete rehvidega on su auto vaiksem, turvalisem ja – üllatus – ka mugavam. Nelikvedu aitab liikuma, pidurdada aitab rehv. Talvel vali rehvid päriseluks, mitte ainult lumehangede pildistamiseks.

1) Talverežiim: naast vs lamell

  • Naastrehv – parim jääl ja kinnitallatud lumel; sobib maapiirkonda, varahommikusteks sõitudeks ja kõrvalteedele.
  • Lamell – vaiksem, parem märjal/külmal asfaldil ja lörtsis; ideaalne linna- ja maanteesõiduks.
  • Suurel, raskel SUV-l on vahe tuntav: vali vastavalt teekattele, mitte fännklubile.

2) Indeksid ja kandevõime

  • XL / Reinforced on enamasti kohustuslik – raske kere, kõrge raskuskese.
  • Kandeindeks (LI) ja kiirusindeks (SI) ei tohi olla tehasest madalamad.

3) Päris talvemärk

  • Otsi 3PMSF (mäetipp + lumehelves). M+S üksi ei tõenda talvist võimekust.

4) Velg, profiil ja mugavus

  • Suur velg + madal profiil = talvel kare sõit ja veljerisk aukudes.
  • Mõistlik profiil (nt 18–19″ lahendus) parandab haardumist, mugavust ja vastupidavust.

5) EV-SUV eripära

  • Mass ja moment söövad rehvi: eelistada XL/EV-spetsiifilisi mudeleid.
  • Vali madal veeretakistus (ulatus) ja hea märghaardumine; rahule jäävad ka kõrvad – madal dB.

6) Reaalsed olud

  • Linn & maantee: lamell + A/B märghaardumine EU sildil.
  • Jää/maapiirkond: naast annab lühema pidurduse ja kindlama stardi.
  • Kruus/rajalõigud: kasuks tulevad tugev külgsein ja veljekaitse.

7) Hoolduskontroll, mis pikendab eluiga (ja hoiab pidamist)

  • Rõhk kord kuus (külmalt); lisakoormusega +0,2–0,3 bar.
  • Rotatsioon 8–10k km; joondus pärast auke/maastikku.
  • Naastrehvide “sisse sõitmine” esimestel sadadel kilomeetritel rahulikult.
  • TPMS on abiline, mitte oraakel; manomeeter on päris sõber.
  • Hooaja lõpus pese, kuivata, märgista ja hoiusta jahedas/kuivas.

SUV on nagu matkasaabas: saad metsa minna, kuid enamik aega käid asfaldil. Vali rehv päris elu, mitte ainult pühapäevase profiilipildi järgi. Nii püsib auto vaikne, turvaline ja ei tekita tunnet, et iga metsatee lõpeb hammastega kohvitassis.