Kummiproff +372 65 863 88 E-poe tellimuste infotelefon +372 5689 1778 Kontaktid
Škoda Superb läbis ühe paagitäiega 2831 km - uus Guinessi maailmarekord

Škoda Superb läbis ühe paagitäiega 2831 km - uus Guinessi maailmarekord

Škoda lipulaev Superb tõestas muljetavaldavalt, et diiselmootoritel on endiselt oma kindel koht tänapäeva automaailmas. Liftback suutis ühe 66-liitrise kütusepaagiga läbida tervelt 2831 kilomeetrit, saavutades sellega uue Guinnessi maailmarekordi ökonoomsuses. Rekordsõidu roolis oli Poola rallisõitja ja värske Euroopa meister Miko Marczyk.

Rekordisõidu marsruut ja tulemused

Sõit algas Poolast Łódźi linnast ja kulges läbi Saksamaa, Prantsusmaa, Hollandi ning Belgia. Keskmine sõidukiirus oli ligikaudu 80 km/h – täiesti tavaline maanteekiirus. Kütusekulu kujunes uskumatult madalaks: vaid 2,61 liitrit 100 kilomeetri kohta, mis on märksa väiksem kui Škoda ametlik näit 4,8 l/100 km. Prantsusmaa teedel soodsa tagatuule toel langes kulu isegi 2,2 liitrini – tase, millega võiks uhkustada ka hübriidsõiduk.

Tavaline auto, erakordne tulemus

Kasutatud sõiduk ei olnud eriline prototüüp, vaid täiesti tavaline seeriamudel – Škoda Superb 2.0 TDI. Mootor arendab 148 hobujõudu ja 360 njuutonmeetrit pöördemomenti. Käigukastiks oli seitsmekäiguline DSG ja jõud kandus esiratastele. Auto ei olnud muudetud, välja arvatud paar väikest, kuid olulist detaili: väiksema veeretakistusega rehvid ja 15 millimeetrit madalam vedrustus, mis vähendas õhutakistust.

Rehvide roll rekordi saavutamisel

Rekordsõidu jaoks valiti spetsiaalselt madala veeretakistusega rehvid, mis aitasid oluliselt vähendada kütusekulu. Nende rehvide eriline kummisegu ja optimeeritud muster võimaldasid ratastel veereda kergemalt, vähendades nii energiakadu.

Lisaks oli rehvide õhurõhk seadistatud täpselt tootja soovitatud maksimaalse ökonoomsuse piirile, mis vähendas veelgi kütusekulu. See kombinatsioon aitas Superbil saavutada erakordse 2,61-liitrise keskmise kulu, sest iga protsent väiksemat veeretakistust tähendas kümneid lisakilomeetreid samast paagitäiest.

Rehvide valik oli seega üks võtmeteguritest, mis võimaldas autol läbida ühe tankimisega pea 3000 kilomeetrit – tulemus, mis kinnitab, et õiged rehvid ei mõjuta ainult haarduvust ja sõidumugavust, vaid ka kogu sõiduki energiatõhusust.

Mida see rekord tegelikult näitab

Škoda saavutus on ühtaegu tehniline meistriteos ja sümboolne sõnum. Diiselmootorid, mida viimastel aastatel on survestatud poliitiliste otsuste ja rohepöörde foonil, suudavad endiselt pakkuda erakordset ökonoomsust ja ulatust. 2831 kilomeetrit ühe tankimisega tähendab, et Superb võiks läbida terve Euroopa vaid ühe lühikese pausiga – ja seegi mitte tankimiseks, vaid kohvipausiks.

See rekord tuleb ajal, mil Euroopa valmistub 2035. aastaks sisepõlemismootorite keelustamiseks. Paradoksaalselt toob see tulemus esile, kui palju kasutamata potentsiaali on veel jäänud traditsioonilisse diiseltehnoloogiasse. Kuigi TDI võib peagi jääda ajalukku, lahkub ta väärikalt – rekordiga, mis tõestab, et tõeline efektiivsus ei ole üksnes elektriautode pärusmaa.

Miko Marczyki 5 nõuannet kütusesäästlikuks sõiduks:

● Hoia rehvirõhk alati õigel tasemel

● Sõida puhanuna ja keskendunult

● Enneta liiklust ja väldi liigset pidurdamist

● Kiirenda sujuvalt ja järk-järgult, kasuta Eco-režiimi

● Kasuta võimalusel ära soodsaid tuuleolusid