Kummiproff +372 65 863 88 E-poe tellimuste infotelefon +372 5689 1778 Kontaktid
Mida tähendab märghaardumise ja kütusesäästlikkuse klass rehvil?

Mida tähendab märghaardumise ja kütusesäästlikkuse klass rehvil?

Kui oled rehvi ostnud või vähemalt korra neid lähemalt uurinud, oled kindlasti märganud väikest värvilist kleepsu, mis meenutab kooli tunnistust – A kuni E või isegi G tähed reas. Ei, see ei ole rehvi IQ-test ega moekaubamärgi saladuskood. See on EL-i rehvimärgis, mis ütleb sulle, kui hästi see kummitükk suudab pidurdada märjal teel ja kui palju ta sinu kütuseraha säästab.

Märghaardumine – kui hästi su rehvid vihmaga läbi saavad

Märghaardumise klass näitab, kui hästi rehvid haarduvad märjal teekattel ehk teisisõnu, kui kiiresti auto suudab pidurdada vihmasel teel.

Rehvide hinnangud ulatuvad klassist A (parim) kuni klassini E (kõige nõrgem).

Kui võrrelda kahte autot – ühel A-klassi ja teisel E-klassi rehvid – siis täiskiirusel pidurdades võib nende pidurdusteekonna erinevus olla kuni 18 meetrit. See on umbes ühe bussi pikkune vahe!

Või teisisõnu: A-klassi rehvidega jääd sa foori taha viisakalt seisma, E-klassi rehvidega jõuad ehk fooriposti vaatama minna.

Kütusesäästlikkuse klass – kui “näljane” on su rehv

Teine tähtis näitaja on kütusesäästlikkuse klass, mis sõltub rehvi veeretakistusest. Mida väiksem see on, seda vähem mootor peab vaeva nägema, et rehvid pöörleksid – ja seda vähem kütust kulub.

Ka siin kasutatakse tähestikku: klass A tähendab kõige ökonoomsemat rehvi, klass E aga pigem sellist, mis joob bensiini nagu suvefestivalil janune rahvas.

Erinevus võib tunduda väike, aga tegelikult mõjutab see kütusekulu kuni 0,5 liitrit 100 kilomeetri kohta. Pikemas perspektiivis tähendab see sadu eurosid ja palju rõõmsamat nägu tanklas.

Kuidas neid kahte klassi koos vaadata?

Ideaalne rehv on nagu unistuste partner – hea haarduvus ja väike söögiisu.

A-klassi märghaardumine ja A-klassi kütusesäästlikkus on muidugi kuldne kombinatsioon, aga sageli tuleb leida tasakaal. Väga hea pidamisega rehv võib veidi rohkem kütust kulutada, samas ökonoomne rehv võib vihmaga veidi libedam olla.

Seega vali rehv vastavalt sellele, kas sõidad rohkem vihmasel maanteel või kuival linnatänaval. Kui elad Eestis, siis... noh, vihmaga arvestamine pole just halb mõte.

Kokkuvõtteks

Rehvimärgised ei ole lihtsalt silmailu – need annavad ausa ülevaate, kui turvaline ja ökonoomne su sõit on.

Nii et kui järgmine kord uusi rehve ostad ja müüja räägib “märghaardumise klassist” või “kütusesäästlikkusest”, siis ära ehmata – mõtle lihtsalt, kas tahad rehve, mis pidurdavad nagu ralliauto või kulutavad kütust nagu jalgratas.

Ja kui sa leiad rehvi, mis teeb mõlemat, siis võid end rahulikult tunda – oled leidnud oma auto parima sõbra.